Reverend Beat-Man е първосвещеник, а King Automatic – първопроходник

04/10/2015

Дяволът явно си е запазил месец октомври като най-доброто време от годината за дружески срещи между Voodoo Rhythm Records  и фестивала за популярни зловещи песнички Alarma Punk Jazz на програма „Христо Ботев“. И понеже вече от няколко дни е октомври, май дойде време да ви пуснем и целия концерт на Reverend Beat-Man от миналия октомври. Това съвсем не е случйно, тъй като, както може би вече сте научили от елетронното пространство, точно година след идването на Първосвещеника на примитивния рокеднрол от Берн, Швейцария, и пророк в one man band естетиката, ще имаме концерт на многоръкия французин с украински корени King Automatic. По-рано тази година той издаде четвърти пълнометражен албум за лейбъла на Бийт-Ман . И припомняме, че именно той беше пръв – през октомври 2013г. – първият Voodoo Rhythm-артист, посещавал някога София и страната. Да си опресним паметта.

King Automatic се явява като онези първи мисионери, достигнали до вътрешността на Новия свят малко след 1492г., но не за да бъдат изядени от местните, както в песента на Сиро Баптиста Antropofagia, а за да положи основите на една безкрайна върволица от primitive rock’n’roll концерти, които, колкото и да са на рядко, помазват душата и отварят сетивата на тези, които ги притежават. Сега, точно две години по-късно, на 16 октомври, той идва в *Mixtape 5*, B-Side  с новата програма от албума си Lorraine Exotica, която преобръща доста други жанрове, нямащи нищо общо с рокендрола, именно в… рокендрол. Концертът на Бийт-Ман от миналата година – втора част.

Няколко знаменателни цитата от Преподобния може би ще ви настроят на подходящата вълна, защото все пак останаха по-малко от две седмици:

Харесвам, когато музикантите са уникални. Не работя с музиканти – и в рамките на лейбъла, и в групите си – които копират други групи и музиканти. За мен ако някой звучи като дословно копие на Black Lips или на Green Day, или на когото и да било, това е нещо доста досадно. Не обичам да слушам мултипликации, това, което искам да чуя от моите групи и музиканти, са те самите. Искам да чуя човека, който стои зад дадена музика. Не се интересувам от хора, които копират дадено звучене и се опитват да го продадат. Вярвам, че всеки един човек на тази земя е уникално парченце от нея и носи у себе си нещо свое и точно тази уникалност се опитвам да извадя на светло. Толкова много невероятни и уникални неща има около нас и ние просто трябва да си отворим очите и да ги забележим.

Ние в ъндърграунда в Швейцария винаги сме заедно. Техно-музикантите не се делят от блус-музикантите. Сцената в Швейцария като цяло си е ориентирана към мейнстрийма, така че ние, ъндърграунд музикантите дори сме длъжни да се държим заедно и да си помагаме. Швейцарците са планинско племе, хората са тежки, сурови, а и забележителни. Не е това, което човек вижда отвън. Швейцария не е Хайди, шоколад, мляко и щастливи хора. Тя си е една сурова страна със сурови, но в същото време приятелски настроени хора, без  това да ги прави и по-малко сурови. И ако се огледате наоколо, може да откриете множество тъмни и интересни от тази гледна точка субекти.

Reverend Beat-Man пред Go Citizen!

10439007_10152772767816113_3836853814915882110_n

За мен въпросът не опира до автентичността, защото можеш да звучиш и кристално ясно, и изкривено и пак да си себе си… Просто обичам блуса и всичко, което излиза от мен, има корени в тази философия, не само пеенето, но и светоусещането – диалога, който водиш със себе си, изплюването на проблема, проклетисването на целия свят, а не просто да пееш за това колко е прекрасен светът. Това е блусът… Е, да, светът е наистина прекрасен, не отричам, но в него има прекалено много прецакани неща. И това отношение към нещата търся и у музикантите, с които работя, поради което те трябва да имат много здрави топки.

Reverend Beat-Man пред БНР

Време е за бис, нали?

Ден след концерта в София King Automatic заедно с Теа Сожа, дясната ръка на Преподобния Бийт Целер, ще представи в Чешкия център, изсвирвайки акустично три от новите си песни, филма за Voodoo Rhythm на режисьора Марк Литлър The Gospel Of Primitive Rock’n’Roll – част от програмата на фестивала Sofia Biting Docs.

И за да не стават обърквания – концертът е на 16, петък, филмът – на 17, събота. Октомври е! Алилуя, брадърс енд систърс!

от

публикувано на: 04/10/2015

БНР© 2020 Бинар. Всички права запазени.

Дуенде
  • Фънк Соул
  • БГ Поп
  • Пънк Джаз
  • Детското.БНР
  • Дуенде
  • Фолклор
  • Класика
В момента:
Следва: