Излезе трети сезон на сериала „Фауда”. За петте си години на екран шпионската сага предизвика различни емоции у зрителите. Създателите Лиор Радж и Ави Исахаров представят различен поглед на израелските оперативни лица, които действат под прикритие, за да открият палестинските терористи. Шоуто изобразява едностранно своя враг, рисувайки палестинските персонажи в тъмни нюанси. В своите несръчни моменти „Фауда“ олицетворява расизма и ксенофобията, поразила израелската култура повече от героизма, който се опитва да предизвиква. Сега с третия си сезон шоуто показва известна степен на зрялост, хвърляйки нови нюанси на двусмислие в представата за добро и зло в израелско-палестинския конфликт. Докато центърът на шоуто остава оперативният агент Дорон (Лиор Радж), унищожението, което той причинява в опит да свали враговете си и да разкрие плановете им, предполага, че той може да е по-лош, отколкото е готов да признае. Тъй като ситуацията на Дорон става все по-тягостна, хората в близост до него умират, а други се дистанцират от пътя му и той се оказва в неизбежна спирала, която го завърта надолу. С опустошителния финал на втори сезон се оказва, че шоуто има повече общо с „Breaking Bad“, отколкото с „Homeland“, тъй като Дорон се оказва, че прави ситуацията от лоша по-лоша.
Работата преди личния живот
През всичките сезони Дорон прави компромиси с личния си живот заради професията, съсипвайки брака си. Сезон 3 бележи първия път, когато трябва да се справи с последиците от работата си на човешко ниво. Досега по-голямата част от палестинците бяха хора, които планират да причинят голяма вреда. Но това не е така за Башар (Ала Дака), млад боксьор, когото Дорон тренира във фитнес зала в Газа, представайки се за прикрит терорист. Основната цел на Дорон е да издири оператора на „Хамас” Абу Фаузи (Амир Хатив), преди той да успее да мобилизира мрежата си и да „запали Газа“ в зрелищно шоу на сила. Потенциалът за мащабни атаки обаче е по-малко значим във „Фауда“, отколкото влиянието на усилията на Дорон да го спре. Макар че мисли, че просто върши работата си, Дорон се оказва привързан към ролята на бащата ментор за Башар, въпреки че тази връзка е обречена да се разпадне.
Заключителните моменти на Сезон 3 се нареждат сред най-разтърсващите епизоди, правени досега в сериала. Вместо да спасява деня по някакъв традиционен начин, изглежда Дорон засилва цикъла на омразата и насилието, което му е възложено да предотврати. Телата се трупат от двете страни и Дорон се бори да съгласува приоритетите си в реалния живот с изпълнението на дълга му към родината. Провален като баща и съпруг, той се обляга на работата си като на единственото истинско средство за оправдаване на безнадеждното му съществуване. „Това, което съм…“, признава той на финала, „…това е моето проклятие“.
Докато „Фауда“ намира своя път към тези отрезвяващи моменти, сякаш Радж и Исахаров искат да пречупят изкуството, за да разкрият по-чувствителните наблюдения, дебнещи в ситуацията на Дорон. Чрез капризните музикални сигнали и злодеите сериалът представя интимен поглед върху психологическия път на работата. Въпреки някои добре инсценирани престрелки и преследвания на автомобили, голяма част от шоуто се развива в неумели близки планове с плешивото и очукано лице на Дорон, олицетворяващо уморения от света тон.
В миналото „Фауда“ е критикуван за липса на автентично изобразяване на палестинския живот (и би било много по-смело, ако пусне някои палестинци в стаята на писателите), но Сезон 3 показва известни усилия за намиране на драмата в центъра на палестинската общност, където животът в окупация не е изключително обвързан със сенчести задкулисни отношения и стереотипни лоши хора. Това не дава на палестинците еднакво време на екрана, нито се доближава до емоционално разбиране на мотивите, стоящи зад тероризма.
Кулминацията на Сезон 3 се регистрира като мощно събуждане за естеството на ситуацията, оставяйки Дорон да излезе извън себе си от гняв и мъка без видимо решение. Той може да бъде принуден от праведното чувство за цел, но това го изпраща само към по-нататъшно проникване в черна дупка със собствен дизайн. Без значение какво ще се случи в сезон 4, щетите върху Дорон се увеличават. Докато се опитва да ги коригира, той всеки път ги превръща в нещо по-лошо. И това е много точна метафора за израелско-палестинския конфликт.