Беше каквото беше от гения на съвременния мюзикъл Андрю Лойд Уебър. Или не съвсем. Неговите музикални петъци в онлайн пространството приключиха, но не се притеснявайте – не и самите мюзикъл вечери, нито пък неговото творчество. Тази седмица той официално обяви на YouTube канала “The Shows Must Go On”, че с излъчването на емблематичния му мюзикъл “Котки” миналия петък слага край на неговото участие в инициативата. Инициатива, която освен, че ни забавляваше в петък вечер, събра близо 500 000 паунда от дарения, които ще подпомогнат театралната общност чрез благотворителната организация „The Actor’s Fund”.
Но не бързайте да се отписвате от канала, защото Андрю също така загатна, че ще продължи да ни „досажда“ със своята персона и своята музика. Дори леко ни намекна, че може да сподели част от музиката от чисто новия си мюзикъл „Пепеляшка” („Cinderella“).
Ако ли пък не искате да се надявате напразно или да чакате някоя нова пандемия, вие вече можете да си закупите билети за предварителните представления, започващи от 9-и октомври тази година в „Gillian Lynne Theatre“, Лондон. Цените на билетите започват само от 24 паунда, а нискотарифните компании скоро отново ще предоставят света в краката ни.
Ролята на „Пепеляшка“ е доверена на млада суперзвезда на Уест Енд, събрала в себе си куп таланти. Започва като известна влогърка. Тя пише песни, тя е актриса, тя е писателка, тя е певица, тя е Кари Хоуп Флетчър (Carrie Hope Fletcher).
За своята адаптация на „Пепеляшка“ Уебър си партнира с младата актриса и писателка Емералд Фенел (Emerald Fennell), известна с работата си по сценария на британския хит сериал „Убивайки Ийв“. Уебър споделя, че отдавна е искал да напише своя музика, разчупвайки общоприетата представа за Пепеляшка, но нищо от класическите варианти на приказката не го е вдъхновявало. До момента, в който не е прочел написаното от Фенел. Нейният оригинален вариант му се е сторил вълнуващ и той заявява, че тогава е открил следващото си професионално сътрудничество в лицето на младата авторка. Двамата разказват как разглеждат историята на пренебрегнатото момиче, изгубило своята стъклена обувка, под съвсем различен ъгъл. Чуйте какво имат да ви кажат тримата замесени в новата музикална продукция Уебър, Фенел и Флетчър:
Ето го перфектният свят. И перфектните хора в него, живеещи по перфектен начин. Тогава идва Пепеляшка, която съвсем не е толкова идеална. Пепеляшка, която не принадлежи на този съвършен свят, която е различна, която е отхвърлена. Тя ще направи всичко възможно, за да се промени и да се хареса на обществото. Но дали това вече не е отживелица? Дали си струва трансформацията, за да се харесаш на другите? Дали пък не трябва да се приемеш такъв какъвто си?
Доста позната тема, нали? За обществото като цяло и за Уебър в частност. Ако се върнем назад в творчеството на композитора и погледнем само част от историите със същата идея, ще открием образите, вдъхновили го да напише една от най-добрата музика за последния век. Откриваме историите на неприетите по някакъв начин от обществото Йосиф (от „Йосиф и фантастичната му пъстра дреха“), Юда (в „Исус Христос Суперзвезда“), Фантомът („Фантомът на операта“), Гризабела („Котки“) и ето че историята за Пепеляшка е съвсем логичното продължение на мюзикълите за отхвърлените от обществото герои.
Заедно с книгата на Фенел, Уебър споделя, че текстовете на американския либретист Дейвид Зипел (David Zippel) ще придадат духовитост и остроумие на произведението. Режисьор на представлението ще бъде Лорънс Конър (Laurence Connor), с когото композиторът е работил и по други свои проекти като показаният в канала „The Show Must Go On!“ мюзикъл „Исус Христос Суперзвезда“ (Live Arena Tour 2012).
Класическата приказка за красивата и ненавиждана от сестрите си девойка приема нов облик, благодарение на най-новия мюзикъл на Андрю Лойд Уебър. Пепеляшка е аутсайдерът в един перфектен свят, в който тя иска да се впише, променяйки се. Един перфектен свят, който не оценява и не заслужава тази промяна. Именно тогава тя ще разбере, че всъщност всеки е красив по свой начин. Именно тази е основната идея, която е залегнала в спектакъла, за която Уебър казва:
„Става въпрос за красотата, но за красотата да бъдеш това, което си вместо това, в което се опитваш да се превърнеш.“