Двайсет и пет години след промените, като начало на които приемаме условната дата 10 ноември 1989-та, българинът е на път да преживее панелните си мечти.
Пазарът на имоти се отърси и от друго клише – задължително търсене на имот в идеалния център на София или около него.
Тенденцията, която устойчиво се наблюдава на пазара е покупка на къщи в средно високия сегмент, а районите, които предлагат подобни възможност са бившите вилни зони за София –„Симеоново“, „Драгалевци“, „Бояна“ и още – „Малинова долина“, „Камбаните“, „Пънчарево“, като последните два района носят потенциал за развитие на новите суперлуксозни квартали на София.
В предаването ще има бърз преглед на изминалото време от календарно повтарящата се 1984-та до днес.
Разговаряме с представители на две от най-реномираните агенции за операции с недвижима собственост.
Весела Илиева, изпълнителен директор на „Юник естейтс“:
„ През 2012-2013 –та, продавахме повече къщи, отколкото апартаменти, а покупките ставаха не с цел инвестиция. Пазарът се движеше от желанието на платежоспособните клиенти да се разширят.
Българинът живее натясно в сравнение с другите държави от ЕС. Клиентите са предимно мениджъри, семейни с 2 или 3 деца, които търсят къща в средно високия сегмент, с малък двор, обзаведена на цена около 300-500 хил. евро.
В най-високия сегмент имотите са самостоятелни, на цени над 500 хил. евро, с голям двор, над 1 дка. Колкото по-голям е имот, толкова повече ще се таргетира като луксозен.“
Иглика Йорданова, изпълнителен директор на „Колиърс България“:
„ От средата на 2013-та вдигнахме флаг, че има недостиг на къщи в средно високия сегмент с добро съотношение ценя-качество.
Търсенето изпреварваше предлагането. Клиентите са между 30 и 55 години, със собствен бизнес или на мениджърски позиции, добър жизнен и социален статус, които търсят сигурност и подобаващо качество на средата на обитаване.“