Когато готвим едва ли е най-подходящото време, в което около нас да се мотаят домашните ни любимци. Едно изпросено парченце салам, второ парченце, но на третото как да обясниш на гледащото те с умиление четириного, че е време за работа, а не за хапване и игра? Най-лесното е, разбира се, да изпъдим горкото животинче, но защо да го правим, когато то може да ни бъде от полза? Популярността на кулинарния You Тube канал на Джан Йошидзаки е пример за това.
Младият японец е създал „Кухнята на Джaн“ не само за да представя страхотните ястия, които майстори, а и своя помощник-готвач – оранжевия котарак Кохака.
Кратките филмчета на Джан са свежи и семпли, за изкушените да пробват – рецептите му са публикувани като описание към клипчетата. Във видеата Кохака придружава стопанина си до пазара и обратно до вкъщи, наблюдава от хладилника или от печката, докато Йошидзаки приготвя деликатеса на деня. Освен това мустакатият асистент подушва съставките, за да провери доколко са пресни, често е и първият дегустатор на гозбите.
Сред най-популярните клипове е как се прави ориз „Ому“– японско ястие, което е супер вкусно и вероятно ново за повечето зрители извън Страната на изгряващото слънце. То представлява сотиран ориз с пилешко и сос демиглас, поставени в малка чиния и гарнирани с омлет.
Ястията на Джан понякога граничат с изкуството. Сушито, оформено като риба кои (японски цветен шаран), e наистина забележително.
Как започва всичко?
Джан и съпругата му Рейчъл се запознават в Университета за външни изследвания в Нагоя през 2010 г. Женят се през 2011 г., но поддържат четири години връзката си от разстояние, докато завърши следването на Джан в Япония и службата на Рейчъл като офицер във ВВС на САЩ.
През този период те започват своя съвместен You Тube канал като проект, чрез който да поддържат връзката си. В него създават видеоклипове за своите преживявания и обсъждат теми, свързани с японската и американската култура. Идеята на начинанието е чрез него да бъдат обхванати различни теми, отнасящи се до японската култура и общество, лични преживявания, а също и препратки към други свързани с Япония влогъри. Не липсват и хитове. Клипът за посещението на Рейчъл и Джан в селцето на лисиците в Зао, Япония, има над 2,6 млн. гледания.
Някои от видеата са документални и по конкретни социални теми. 80-минутният документален филм „Какво е да си чернокож в Япония”, съдържащ интервюта с чернокожи, които живеят там, е излъчван по BBC. Поредицата от интервюта и документални филми „Шокунин“ пък ни запознава с различни изкуства и занаяти в Япония.
От шега към бизнес
Рейчъл и Джан си сътрудничат с други известни ютюбъри като Саймън и Мартина и Миранда Ибанез. Двойката има изяви в The JapanTimes и в телевизионното шоу Aсачан на TBS в раздел, посветен на чуждестранни You Тube личности, живеещи в Япония.
Двамата са спонсорирани от различни компании и агенции за насърчаване на международния туризъм. Сред тях са индонезийското Министерство на туризма и Одиго травъл. Ето до какво могат да доведат връзките от разстояние. Съчетаем ли ги с мъркаш домашен любимец – имаме формулата за това как да станем онлайн звезди!