Едни от най-древните рисунки в човешката цивилизация оживяват отново – този път във филма „Алтамира“ на режисьора на „Огнените колесници“ Хю Хъдсън. Успехът на музиката на Вангелис към „Огнените колесници“ бе равен, ако не и по-голям от този на филма. Още е рано да гадаем дали няма да е подобна съдбата на историята на археолога-откривател Марселино (Антонио Бандерас), който заедно с петгодишната си дъщеря случайно открива кантабрийската пещера през 1879-а. Причината – авторът на музиката и един от изпълнителите й е Марк Нопфлър, любимецът на няколко поколения, израснали с Дайър Стрейтс.
Тъй като действието се развива в Испания, идеята на режисьора е музиката да звучи анахронично, но не прекалено по испански. Марк Нопфлър кани шотландската перкусионистка Евелин Глени за максимално интензивна звукова картина на животните от фреските на пещерата. Внушението е особено силно в двете композиции, посветени на бизона – един от символите на пещерата, известна и като „Праисторическата Сикстинска капела“ .
Марк Нопфлър присъства на премиерата в Мадрид на 1 април; тогава бе и дигиталната премиера на албума, чието първо интегрално слушане ви предлагаме, естествено, тук. Още по темата в репортажа на испанската обществена телевизия, копродуцент на филма.