Дада изкуство с музиканти експериментатори
В Лайпциг петима артисти посвещават изпълненията си на 100-годишнината на движението дадаизъм. Своето експериментално изкуство първоначално представят Томoми Адачи от Япония, композитор и театрален режисьор, заедно с американската певица и челистка от китайски произход Одри Чен. Тяхното изпълнение е последвано от барабани, рецитали и струни. На сцената се качват джаз барабанистът от Швейцария Михаел Вертмюлер, Михаел Ленц, немски писател, музикант и текстописец, и съгражданинът му Гунър Гайза, който комбинира китарата с електрониката. Гайза свири на банджо и мандолина, както и на азиатски традиционни струнни инструмента.
Дадаизмът се заражда по време на Първата световна война като контрапункт на новия световен ред. Движението се наблюдава във всички области на изкуството. За начало се приема 1916 г., когато група творци се събират в Цюрих, за да поставят основите на нов артистичен кръг. Те промушват френско-немски речник с нож, който се забива във френската дума dada (дървено конче играчка), откъдето произхожда и самият термин.