Консумация на информация

04/06/2014

audio-production-noodles-small-39154

Замисляли ли сте се напоследък каква част от решенията, които вземате са плод на медиите или по-точно на рекламите, които сте видели в интернет, докато убивахте 1 час време до края на работния ден; на случайно мернат билборд, докато шофирате; на включения телевизор, докато се подготвяте за работа. Вероятно ще се изненадате от резултата.

Да речем…решавате да се предпазите през грипния сезон, защото отвсякъде ви залива информация за новия страшен грипен щам, но вие не сте шашав като съседката, която ходи с маска по улицата, нито пък като колегите си, които до един си поставиха противогрипна ваксина, съвсем не! Вие просто си купувате витамин „це“, който както е известно е антиоксидант и „убива вирусите“. Е, да – това може и да е така, но не само антиоксидантите убиват вирусите. Да не подценяваме и нашия организъм и възможностите на собствената ни имунна система. По-полезно от витамин „це“ може да се окаже, ако изядете едно яйце – то съдържа много белтъчини, а антителата на имунната ви система са от белтъчен произход. А ако сте се хванали за витамин „це“-то, може да си купите и лимони. Да, онези жълти неща в супермаркета и да си ги изстискате с мед и сода.

Боли ви глава. Някои от вариантите са да прекъснете заниманието си и да се поразходите за малко на чист въздух; да хапнете или да пиете вода. Вместо това решавате да продължите да работите и да пиете хапче. Отивате в аптеката и там ви предлагат 4-5 варианта, но вие избирате „Беналгин“. Вече сте забравили, но може би вчера докато приготвяхте вечерята на фона на неотменно работещия ви телевизор, мина реклама „Беналгин“ –  хапчето за глава. Не й обърнахте внимание, защото не гледате реклами, но явно мозъкът ви я е запомнил.

Да видим какво още…козметиката, която ползвате е „Л‘Ореал“ или „Мейбълин“. „Ив Роше“ и „Лумене“ са горе-долу в същия ценови сегмент, но вие се придържате към „вашите си марки“. А защо решихте, че това са „вашите марки“? Всички спирали за мигли имат горе-долу еднакви качества…

Просто изборът ви е подсъзнателен и в тясна връзка рекламата, която ви преследва като визуални внушения по улиците и пътищата, която ви се натрапва от телевизора, докато си пиете кафето и се наслаждавате на прекрасния ден. Тя ви дебне и от компютъра, за да ви заеме целия екран, докато си четете пощата; та тази реклама е форматирала вашия мозък и вие действате, така както се очаква от вас.

Е, разбира се рекламистите и продуктовите мениджъри сигурно са на друго мнение. Те се оплакват от намалелите бюджети и спада на продажбите. Вместо вектор с непрекъснато нарастващ темп на изменението напред и нагоре, продажбите им се колебаели напред-назад, правели малки начупени линии и положението е почти трагично, но нали все пак е криза…

В главата ви се е набила някаква тъпа песничка от рекламен клип на продукт, който намирате за отвратителен и никога, никога, даже и да ви го подарят в супермаркета няма да го вземете…А когато вчера в разговор с вашето дете се опитахте да си спомните „На прощаване“, паметта ви изневери и без малко да се изложите, но казахте авторитетно „Айде, после ще говорим, че сега бързам“.

Уважаеми/а, вие сте изложен/а на всеобщото оглупяване и контрол на поведението в следствие на свръхконсумация на медийно съдържание и прилежащите му реклами…Медийното съдържание е интересно, забавно, дава информация, но все пак, като повечето полезни неща – трябва да се консумира с мярка.

За да се върнете във форма, намалете времето пред компютъра и телевизора и си отделете такова за четене на книга, разходка и пълноценно общуване. Благодаря ви, че прочетохте тази статия. Надявам се да съм провокирала вашето самосъзнание. А докато я четохте, вълните нарисуваха няколко красиви, хаотични линии на дъното на морето.

от

публикувано на: 04/06/2014

БНР© 2020 Бинар. Всички права запазени.

Дуенде
  • Фънк Соул
  • БГ Поп
  • Пънк Джаз
  • Детското.БНР
  • Дуенде
  • Фолклор
  • Класика
В момента:
Следва: