Най-старите частни звукозаписни студиа в Германия, Бауер, станаха на 70 години. Те се намират в Лудвигсбург, а сред най-първите им доволни клиенти още в 50-те е Лайънел Хемптън. По това време там вече работят върху стерео звучене, а към края на миналия век са сред първите, които предлагат 5.1 съраунд за SACD/DVD – по това време им гостуват Стиви Уондър и Майлз Дейвис. Но сред под-лейбълите им един заслужава вниманието ни. В него до ден-днешен тонмайсторите записват аналогово, върху двупистовите магнитофони, от които правят винилови албуми. Процесът е известен и като ААА – контрапункт на модерните от 80-те DDD, цифрови записи с цифрова обработка върху цифров носител.
Нойкланг е лейбълът, който освен записи на аудиофилски плочи, издава и двойно-оксиморонно звучащата поредица „Студийни концерти за слушалки“, част от които са представени в следващия плейлист. Тук става дума за естетика, сходна на избраната от независими издатели като ЕСМ и АСТ, чиято европейска насоченост има своите измерения и във Франция („Наив“, „Дрейфюс“), и в Испания („Нуевос медиос“), и в Италия („Парко делла музика“). В техническо отношение работата с нищо не отстъпва на световни величини от ранга на Руди ван Гелдер.
Изпълнителите, записващи там, са сравнително по-малко известни на джаз-аудиториите поради естеството на търсенията си в звукоизвличането, които по-трудно намират реализация по фестивални и други концертни изяви. Не такъв е примерът по-долу от съседна Франция, където колеги намират оригинален начин за отпразнуване на Деня на независимите музикални магазини:
Както е видно, горният клип представя директен запис върху винил на сесия на живо в студиото на френското обществено радио ФИП. Но възраждането на интереса към винила не задължително води до ново попълнение сред любителите на лайв-изживяванията – хайфистите обожават уредбите си и ревността спрямо евентуални по-добри източници на звук може да придобие отеловски измерения. Всъщност слушалките ви 20-20000 Hz ли са?