Френският лейбъл, основан в 1992 от Клод Коломбини и съпругът ѝ Патрик Фремо, не само остана един от малкото независими и процъфтяващи лейбъли във времето на криза в звукозаписната индустрия, но само с осем души персонал издава около 1000 заглавия годишно.
Ползвайки се от европейското право, Frémeaux & Associés преиздават всичко качествено в музиката с над 50-годишна давност и плащат само авторските права на съответната френска асоциация. Другите им интереси са тематични звукови архиви – от природни звуци, през звукови документи от Първата световна до университетски курсове като Контраистория на философията. Разпространяват се предимно по музеи и изложбени зали и чрез директни продажби от сайта си.
В стрийм Дуенде още със създаването му обръщахме вниманите предимно на техните уърлд и джаз албуми, като на заслужен успех се радват Пинк Търтъл със суинг-версиите на поп-хитове от Бейкър Стрийт до Хотел Калифорния.
От началото на септември в Дуенде предимно във вечерните часове ще си спомняме исторически записи, възстановени и събрани от Frémeaux & Associés, за които запазването на звуковите и музикални архиви на човечеството е призвание, което им носи признание и в САЩ (заради преиздавания госпъл, любим стил на Фремо), и в Бразилия (поредица албуми доказват, че боса-новата е над половинвековна). Ще прозвучи и първият запис от 1939 на Aquarela Do Brasil с Франсишку Алвеш (месеци преди него, две други звезди се провалят).
Програмирани са и трите им антологии на самбата (1917-1947), боса-новата (1948-1957) и шорото (1906-1947), както и архиви от Сантяго де Куба, записани на терен години преди Рай Куудър да обърне внимание на легендите от Буена Виста. Не е забравен и френския суинг на Les Haricots Rouges с малки бисери като стрейт-пианото на La Javanaise или раг по Джони Алиде (La musique que j’aime).
Рецидивираме с Пинк Търтъл в компанията на Дидие Локууд, Жан-Жак Милто и Андре Менвиел с неподозирани версии на We Will Rock You и още 22 великолепия.
Фремо представят и непознатата джаз-страна на Франсоаз Саган, която рецитира свои текстове – естествено, в джаз-идиом, но архивите им пазят и разговорите на Митеран със Саган:
Пазете се: страстта към архивите на музикалната памет на света е силно заразна!