Мюзикълът „Човекът от Ла Манча“ се появява през 1964 г. на базата на ТВ постановка от 1959-а. Доскоро се играеше и в България, а последният прочит е на бразилската звезда Елиан Елиас, която ежедневно звучи в плейлиста на Дуенде.
За едноименния си пианистичен проект тя разчита на изключителна ритмична линия звезди от ранга на басистите Еди Гомес и Марк Джонсън и барабанистите и перкусионистите Джак ДеДжонет, Маноло Бадрена и Сатоши Такеши, разделени на две ритмични групи (Гомес-ДеДжонет, Джонсън-Такеши), като Бадрена участва и в двете. Реаранжирането на оригиналната музика прави Мич Лейг, записите са отпреди 23 години, но виждат бял свят едва сега, след смъртта на аранжора.
Бразилските намигвания са и в капоейра-интродукцията на заглавното „Man Of La Mancha (I, Don Quixote)“, през самбата в „The Barber’s Song“ до фрево-ритмиката на финалното „A Little Gossip“. Като роден джазмен Елиан не се лишава от удоволствието на блузи-суинга, макар и лично на мен да не са ми достатъчни вокализите ѝ. Без да е нужно човек да е фен на мюзикълите, в тази съживена (с рехармонизации, интра, коди, интерлюди) творба ние преоткриваме Елиан от времето преди да стане суперзвезда – достатъчно убедителна и с широк поглед.