Тази събота говорим за японската електронна музика в днешно време, както и за всичко друго японско, освен хентай, все пак то е само за гледане.
„Да, наистина обичам да чертая пейзажи със звук, но музиката съществува, за да се слуша, и в съответсвие с нея всеки слушател трябва да разшири собственото си въобрежение.“ Това са думи на Исао Томита, които той изрича през 1983 г. Считан е за бащата на електронната музика в Япония. Томита ни напусна съвсем скоро – на 5 май на 84-годишна възраст. Именно той внася първия синтезатор в страната на изгряващото слънце през 1971 г. от САЩ. След съмнения от японските митничари, че това всъщност не е инструмент, Томита създава електронни интерпретации на класически композиции от Дебюси, Бах, Равел и Пахелбел със собствения си „Moog III P“ синтезатор за 10 милиона йени.
През 1974-а Томита става световно известен с албума си „Снежинките танцуват“, който съдържа кавъри на подбрани композиции на Дебюси. Това го превръща в първия японски композитор, номиниран за 4 награди „Грами“. Бил е и ментор на популярната и внушителна японска електро-поп група Йелоу Меджик Оркестра (Yellow Magic Orchestra) към средата на 70-те години, като им е позволявал да бърникат и експериментират с единствения мууг синтезатор в Япония (и може би в цяла Азия).
Несъмнено днес всички музикални продуценти от Япония и дори в света дължат поне една част от музикалната си култура на Исао Томита.
https://youtu.be/BGlk7A2SvUI