Журналистика 2.0

09/11/2015

Журналистика 2.0: Митове и възможности в социалните мрежи

Конференция организирана от Асоциацията на европейските журналисти-България.

Eмил А. Георгиев: Правни казуси в социалните мрежи

Използването на чуждо съдържание без да се заплаща за него е възможно само при спазването на определени условия, а именно:
– На лице трябва да бъде обществен интерес
– Използваното произведение трябва преди това да е било разгласено
– Трябва да се поиска съгласието на автора и да се провери дали авторът специфично е забранил използването му.
– Авторът трябва да бъде посочен.

Татяна Павлова: Как да работим със съдържание от социалните мрежи?

Всяка информация от социалните мрежи трябва да се гледа скептично. В България е трудно да се разбере от първо лице кой е авторът на една новина. Добре е всеки източник на информация да бъде разпитан от журналиста в процеса на проверка. Когато се работи със снимки задължително трябва да се проверят нейните мета данни.

Велислава Попова: Правила за ползване на съдържание от социалните мрежи и етични казуси.

Медиите стават все по-зависими от социалните мрежи – от една страна, за да разпространяват своето съдържание, а от друга, за да черпят такова. При проверяването на информацията на новини генерирани от потребителите, медиите инвестират време в установяване на достоверността и в такива ситуации те губят битката с конкурентите, които нямат практика за проверка. Но бързината при съобщаването на новините от социалните мрежи може да създаде предпоставки за правни или етични нарушения.

Йордан Йорданов: Фалшивите новини от социалните мрежи

Следвайте простите правила: винаги се съмнявайте и проверявайте.

Христо Петров: Установяване на фалшиви профили, имейли и проверка на източниците

Демонстрира пред аудиторията колко лесно може да се генерира прессъобщение от фалшив емейл акаунт и до какви манипулации може да доведе подобна измама. Той също даде примери от българските медии на „измислени новини“, чиято цел е да генерират рекордни посещения.

Сам Дъбърли: Работа с медийно съдържание от очевидци

Медиите винаги трябва да имат едно наум, когато се обръщат към публиката и очевидците по начин, демонстриращ разбиране към това, което те току-що са видели. Тези хора може да са станали свидетели на нещо дълбоко травмиращо, да са засипани с дузини заявки от медийни организации, които искат да използват съдържанието им, те може да дадат своето съгласие на медия да публикува техния материал, без реално да осъзнават какво са разрешили.

Томислав Симпович:  Създаване на новини и съдържание, генерирани от хората

Целта на платформата Colombio, която той развива, е именно включването на гражданите в процеса на осведомяване на обществото.

 

Дискусия за навлизането на социалните мрежи като основен източник на информация – Велислава Попова, Татяна Павлова, Йордан Йорданов

За журналистите социалните мрежи поставят всеки ден редица въпроси: Наистина ли тази снимка е от мястото на събитието или е фотошоп? Мога ли да бъда съден ако използвам видеото на потребителя Х без да се свържа с него? Застрашавам ли достойнството на детето У ако пусна снимката на този конкретен потребител?

от

публикувано на: 09/11/2015

БНР© 2020 Бинар. Всички права запазени.

Дуенде
  • Фънк Соул
  • БГ Поп
  • Пънк Джаз
  • Детското.БНР
  • Дуенде
  • Фолклор
  • Класика
В момента:
Следва: