Музиката оставя спомен и отпечатък у всекиго и това не е откритие, но пианистът Вана Герих заявява, че ние трябва да се стремим активно към това, да го търсим и да го създаваме, за да „остане в нас за цял живот”. И една следа оставя и самият той с новия си албум Making Memories… Тук той се проявява и като композитор и аранжьор (учил е джаз и композиция в Бъркли), освен като брилянтен изпълнител. И във всяка една пиеса прозират вплетените нишки от музикалното световно богатство – защото Вана Герих наистина е търсил следите в душата си, оставени от другите музикални традиции и днес те са част от него самия. В албума има пиеси за различни формати – от трио до септет.
Looking Back и Texting While Driving са за пиано трио. В компанията на басиста Матю Париш и барабаниста Марчело Пелитери талантливият пианист рисува многопласти и наситени с емоция картини, изпълнени с драматично контрастиращи части – непосилно бързи, дори леко закачливи пиано партии се разгръщат на фона на стабилна и бавна бас линия и енергични барабани. Към настоящата компания се присъединява и перкусионистът Винишъс Барос в Declaration и Conversation, за да добави допълнителен фламенко нюанс и да покаже как може да се промъкне деликанто самба настроението от карнавала. Най-красивият момент в албума безспорно е диалогът с легендарния Пакито д’Ривера, който свири на кларинет в мечтателната пиеса The Spell и танго вдъхновената Spiralling Spell.
Последните композиции са разписани за кларинет, цигулка – Джейн Хънт и чело – Волфрам Кьосел.
Вана Герих ни предлага меланхолична разходка из дъждовния Rome, Making Memories навява източен полъх, а финалната Morning Cadence е същински полет.
Making Memories е наситен с финес и силна емоция- това е албум, към който човек ще се връща много пъти, за да го преоткрива, за да се потапя в ненатрапчивата му красота, за да търси следата или просто да се остави и да я следва…
Enja/Дюкян Меломан, 2013