Защо да гледаме как някой играе 6 часа на любимата ни игра, вместо самите ние да включим компютъра и да се забавляваме? Това е един от въпросите, които си задаваме, ако не сме запознати с понятието streamer и тази сфера на гейминга. Има няколко причини да избереш някоя стрийминг платформа пред кабелната телевизия, чуйте това издание на BETAgames с Алекс и Рафаела, за да ги научите:
С непредването на технологиите, това, което ти е нужно, за да бъдеш следващащия „Ninja“ е да имаш микрофон, камера, мощен компютър и евентуално – чувство за хумор.
Eдна от най-горещите професии на 21 век натрупва популярност през 2010г. Ако тогава тя все още е нещо екзотично, то сега – 9 години по-късно, всеки може да се превърне в успешен стриймър, стига да се отличава и, разбира се, да има късмет.
Основните приходи на тази професия идват от дарения (donations), реклами или спонсорства, като доста от тези стриймъри изкарват достатъчно пари, за да си купят къща например или пък да си осигурят едно прекрасно бъдеще.
Стрийминг платформи, в които се развива този бизнес в момента, са две – Twitch и Youtube. Има различни видове стриймъри – такива, които правят музика на момента, други, които готвят, трети, които провеждат интервюта с интересни личности, или пък такива, които просто заснемат как протича денят им. Тези, които ни интересуват играят видео игри на живо.
Някои стриймъри са професионални играчи, които играят с „обучителна цел“. Един ярък пример е 23 годишният Faker от Корея, който още от 17 годишен влиза в професионалните отбори на играта „League of Legends“. Той НЕ говори английски, но това не спира хората да гледат осем часовите му стриймове на корейски.
Друг пример е Ninja, той пък играе доста различни игри, с малка аудитория, но успява да яхне вълната на играта на 2018 г. – Fortnite, която го изпраща на челните места в класациите за най-популярните стриймъри в света.
Няма как да пропуснем и най-успешният YouTuber, който вече 9 години прави видеа, има над 4000 в канала си и над 100 мил. абонати – шведът Felix Kjelberg, по-известен като Pewdiepie. Сами може да предположите, че успява да се издържа единствено от YouTube. Това, което може да допълним е, че неговата креативност го е превърнала и в милионер.
Контентът на стрийминг платформите вече е безграничен. Всичко бавно, но стремглаво се пренася в интернет пространството, за да бъде още по-достъпни за аудиторията – на един клик разстояние. Може би след 20 години сегашното тийн поколение няма да знае какво е телевизия.