На 75 години Филип Глас, един от водещите световни композитори, решава да се занимае с емблематичната фигура на Уолт Дисни. И то как! Глас създава опера в две части, посветена на последните дни на легендарния аниматор, като си представя какво именно се е случило тогава. А фигурата на Дисни определено не е само анимирани мишки и патета, както може би си мислят много от децата, израснали през 90-те на миналия век.
Композиторът, който е работил по саундтраковете на филми като „Шоуто на Труман“, „Часовете“, „Илюзионистът“ и „Записки по един скандал“, базира произведението си на едноименния роман на Петер Стефан Юнг. Акцентът пада както върху проблемното детство и младежки години на Дисни, така и върху т.нар. „политическата коректност“, която личи в изготвянето на популярните му герои.
Глас никак не се свени да покаже „тъмната страна“ на обекта си – Дисни е представен като женомразец, мегаломан и расист, а предизвикателните реплики са гарантирали на екипа забрана за включването по какъвто и да било начин на популярните анимационни образи от негови творби. Това обаче съвсем не притеснява композитора. „Това не е биография и навярно нямаше да използваме героите, които е създал, дори и да имахме позволението“, пояснява той пред в. „Гардиън“.
Либретото е дело на популярното в средите име Руди Вурлицер, а за разгръщането на интересната история огромна заслуга имат хорът и оркестърът на „Театро Реал“ от Мадрид.