След като публикувахме първата поредица от български реклами, от които ви става лошо само като ги погледнете, се оказа, че сме направили големи пропуски в подбора и можело още.
Ето защо, благодарение на бодри последователи на Бинар и хора с отношение по темата, предоставяме поредната свежа десетка апокалиптично нелепи рекламни спотове, които лекуват махмурлук, заличават спомени, а понякога дори предизвикват треска и позиви за повръщане… за които, ако бяхме централна новинарска емисия, щяхме да ви потвърдим, че са симптоми на ебола и всички ще умрем СЕГА!!!! Но спокойно, всичко е наред. Поне засега.
Дишайте, отпуснете се, време е…
1. Медикамент при тежък предменструален синдром „Фемикур“
Можем само да се надяваме, че втората част на името на продукта идва от английкото „cure”, което означава „лек“/„лекувам“… А дано, ама надали. Гледайки гърдите на популярната фитнес богиня и певица Ан Джи, изпълняваща главната роля в рекламата, би следвало всяка втора дама да мечтае да страда от тежък предменструален синдром, щом ефектът всеки път е така напращял…
Червени концентрични кръгове сякаш с цел хипноза избликват от бюста на измъчената, докато веща приятелка с видимо по-малки проблеми й дава съвети как да пребори кризата, ползвайки магическото хапче.
Разговорът, тематично, се осъществява в обществена тоалетна, но това се забелязва от малцина. Както и какво точно се рекламира всъщност…
2. Дограми „Дая“
http://vbox7.com/play:639c4c1a
Вече всички знаем, че във Враца не просто правят реклами. Там са богове. Представянето на различни продукти и услуги чрез римуване и припяване си е запазена марка в българския радио и телевизонен ефир от години. Феноменално е как с подчертан, почти възрожденски патос, могат да бъдат възхвалявани предмети от бита и ежедневието като маргарин, хапче за болезнена менструация, дограма.
Динамиката в графичните решения и непринудеността във визуалното оформление на това видео пък достигат логичен връх в моментите, в които надпис „Дая“ в бяло изскача от небето над врачанските лозя и удря зрителя в челото някак неопровержимо и категорично. Може би и там горе ползват същата дограма.
3. Пелени „Мофикс“
Е това вече е извратено. Отново се потвърждава песенното начало в българската рекламна индустрия. Но има и още много. Истински бебешки глави, „залепени“ върху мърдащи навсякъде из пространството нарисувани тела, които танцуват и тичат. Може би ходят и до тоалетната за възрастни съвсем свободно, но това не е изобразено, защото би саботирало евентуалните продажби.
Парашут-памперс пада от явно пробития таван и предпазва бебетата от дъжд, докато зловещ клоун-играчка ги дебне на заден план, но срещу него защита сякаш няма. След края на видеото човек остава с ясно чувство на страх и надвиснала обреченост.
4. „Ичо Транс“ такси
Въртим, сучем, все накъм Враца сърцето влече… Нещо в мен подсказва, че костюмчето на главната героиня във видеото е закупено „само за 15 лева“ от магазин „Бертолучи“, обслужващ ексклузивно жителите на столицата на Северозапада.
Легенди, предавани от уста на уста, разказват как возенето на какъвто и да било автомобил или изобщо моторно превозно средство по тези земи е оргазмично преживяване с дъх на първак. Какво остава, ако е извършено и професионално…
„Ичо транс.“ Звучи ТРАНСцедентно.
5. Парфюм „Рефан“
Доста път са извървели “Рефан” от раждането на този шедьовър до настоящата им актуална реклама с Мариан Вълев, който след употребата на парфюма лети с кола през пустинни земи и вижда демони.
Дали не е отстъпване назад, обаче? Каква еротика, какви крака, каква палка! Азис е в най-категоричния си блясък тук. Еклектичен до върха на перхидрола и отвъд. Прадоксът се засилва с Ванко 1 в ролята на лошото ченге, което немуниемо искаш да те на каже, ако си човек, който обикновено си слиза ей така по къси гащи, брада и обеци да си пазарува парфюмчета от автомати по бензиностанциите… Красота.
6. „Цистанол Акут“ при цистит
Отново тоалетната като непреодолимо от човека пространство, в което интимното излиза от анонимност и подчинява всичко и всички на себе си.
Зряла дама с умерен диалект съобщава, че пак е настинала. По-млада събеседничка вади от чантата си мечо грозде на таблетки. Най-нормалното нещо, редом с телефон, ключове и омекотител, което просто ей така си носиш в себе си, ако си нормална българска жена.
На финала всички са щастливи и следва палаво намигване към камерата, което пробожда право в сърцето и категорично поставя въпроса: „ЗАЩО?!?“.
7. Химическо чистене „Max Clean“
Изводът тук е, че вероятността да те отвлекат посред бял ден в България, докато си седиш по средата на улицата, си е далеч не малка. Индиректно е внушен и стокхолмският синдром, от който страда цялата ни нация поколения наред, като в края на видеото отвлечената благодари на своите похитители открито, видимо седейки и чакайки отново на улицата. Вероятно с надеждата инцидентът да се повтори.
8. Дамски превръзки „Шуши“
Очевидно най-срамното, конфузно и плашещо нещо в този живот е да си купиш пакет дамски превръзки от работеща аптека. Този дълбоко внедрен страх от публично злепоставяне е умело, макар и парадоксално, експлоатиран за целите на рекламата на новите превръзки „Шуши“.
Страшна мъка и зор преливат от екрана през цялото време. Напрежението расте прогресивно, докато смутен хипстър-нърд настойчиво опитва да размени валута за въпросния продукт, но присъствието на млада дама в цикъл го смущава.
И ето! Става ясно, че няма нужда да казваш защо си попаднал в аптеката и да се чувстваш виновен за съществуването на най-позорното нещо в 21 век – менструацията, ако шеговито подметнеш на пордавачката едно „Шуши“ с намигване. Велико! Всички сме спасени.
9. Шлемник байкалски
Това е драмата на имигранта-заврян зет, който иска да омилостиви тъща си и мисли за това дори когато е поставен в екстремни за живота си условия. Милото обръщение “шефче” в началото на видеото, което Кофе Бабоне използва към анонимен спътник, загатва, че глобализацията не може да попречи на традиционния български дух на уважение и приятелство в комуникацията да се утвърждава.
Интересно е, че рекламираният продукт служи за сваляне на кръвното налягане, което на десетата секунда от видеото и без това неминуемо ще покачите. Хитро, хитроооо!
10. Булчински рокли „Мечо“, Омуртаг
Дай, дай, дай, дай!!! Въртиииииии. Оп! Шес’, шес’.
Поредното доказателство, че речта като знакова система не е определящ сугестивен инструмент в рекламната комуникация. Ето че и без думи целта на съобщението е постигната и то невъзпрепятствано достига до реципиента със средствата на мощен кючек.
Усмихати каки в мънисто и лъскавиня подканват с поглед завистливи и суетни проектобулки, за да се възползват и те от услугите на ателието на Мечо. През цялото време нараства усещането, че в кадър ще се появи човек с нафталинено родпоско одеало в найлонов чувал, подарък за младата двойка.