Безследни онлайн забавления за меломаните, които и обичат да творят.
Вече всеки може да композира само с няколко кликвания, стига да има достатъчно читав интернет и браузър за да достигне богатството от дигитализирани музикални инструменти, съхранени в облака. Даже в повечето случаи опцията да се записва директно върху хард диска, както и да споделиш творчеството си с приятели чрез URL линк, е налична. Затова внимателно покривай следите си, защото шефовете веднага биха определили и това като действие, което вреди на безопасността и работоспособността на работната среда. Но поне засега не е нелегално.
Представете си текстописец, на когото композирането никога не му се е удавало, и то не поради липса на воля или усърдно положени от него усилия, а просто защото не се е сетил някак си да свърже всеки клавиш от пишещата си машина с различен перкусионен инструмент. Кайл Стец, който през 2015-та г. създаде Typedrummer, е намерил начин. Досега посещаемостта на сайта му надхвърля 2 милиона души от целия свят.
Разполагаш с 26 семпли от разнообразни перкусионни инструменти, тъй като толкова букви съдържа английската азбука засега. И за всички привърженици на мютънт попа, още 26 семпли от песента „Fool“ на Кори Ригенсбург (Moon Bounce) от американския метрополис Филаделфия, на които лесно можеш да превключиш. Но дотам. Не можеш да контролираш темпото. Нито да си качиш композицията на флашка. Само гарантира удоволствие, както и възможността да го споделиш в фейса с приятели… чрез линк, разбира се.
Всеки от нас понякога е намирал празничните дудъли на „Гугъл“ за увлекателни, било то за 245-тата годишнина от рождението на Бетовен или за Хелоуин. Американският софтуерен магнат е приложил същата технология в редица интерактивни и информативни експерименти под афиша Chrome Music Lab, чиято цел е да илюстрира основните закони и принципи, на които се гради музиката. Разнищи тайните зад акордите, осцилаторите и надлъжните механични вълни чрез синестезичните апликации на „Гугъл“.
Както и преди е споменавано в Eklektrik, винаги можете да разцъкате легендарната дръм машина TR-808 на японската фирма „Роланд Корпорейшън“ от далечната 1980-та година тук. Все пак става дума за кутийката, тежаща само 5 кг и не по-голяма от един лаптоп, която изцяло преобразява музиката отвъд другия край на океана завинаги.
Фактът, че само преди няколко седмици в iTunes и Apple Music излезе един документален филм, посветен на необятното влияние на въпросната машина, въпреки сравнително кратката й история от 35 години, доказва какво въздействие е имала тя върху попа и хип-хопа тогава и продължава да има до ден-днешен. Фил Колинс, Дипло, Фарел Уилямс и Грандмастър Флаш, между много други, споделят житейския си опит с устройството, което е преобърнало цялото им съзнание, следователно и музиката. Пробвайте алтернативна бинарна версия на TR-808 тук, както и на наследника му TR-909 тук за разнообразие.
Личи си до коя степен Роланд все още преобладава в своята ниша в музикалната индустрия, защото уникалната Acid Machine 2 е съставен от два Roland TB-303 бас синтезатора, докато две от трите дръм машини, вградени в него, надали ще са ви чужди.
Можеш да програмираш осем различни серии от ноти за всеки един от трите компонента в тази виртуална фабрика за асид хаус, както и да превключваш между тях безупречно. Дължината и силата на нотите също зависят само от теб. Заедно с ефектите и филтрите, човек може да сътвори зашеметяваща комбинация от извънземни звуци и ритми и то за отрицателно време. Дори имаш възможността да си свържеш MIDI кийборд, ако ти писне да цъкаш с мишката и да минеш към импровизация, докато едновременно записваш всичко. Времето гарантирано ще отлети неусетно, когато си лайв диджей на денонощно рейв парти в изоставен склад в Лондон през 1988 г.
Тази събота в 19:00 ч. в първото предаване за 2017-та г. имаме гост, с когото ще прослушаме най-пресните парчета от любимите ни еклектични лейбъли.