Търсим вдъхновение в Лувъра – най-посещаваният музей в света, в компанията на млади хореографи, които работят върху пърформанс по Йеронимус Бош.
Не е лесно да намерите картините му в секцията за живопис на известния музей. Причината е, че има само една и благодарение на скромната част от пространството, което заема, присъствието на датския художник е много дискретно. Въпреки това, осветява абсурдния и смущаващ свят на Бош.
Датският хореограф Жан Мартен, вдъхновен от страховитата перспектива за света в картините на Бош, обяснява своята версия така: “Видяхме „Кораба на глупците“, а това е нещо, от което съм дълбоко заинтригуван. Гротескните жестове и движения ми помагат да конструирам моят танц за тази картина.“
Екип от 5-има хореографи се събират, за да дадат различни интерпретации на противоречивата творба на художника, живял почти половин хилядолетие преди нас.
Хуан Мурило открива друга мотивация: „Това, върху което работя е въодушевлението и любопитството, които ни карат да напредваме и да пробваме различни неща. Избрах подобна насока за моята хореография“.
Според Джорджа Нардин: „Въпреки че сцените, които той изобразява, са доста плашещи, в тях се усеща човечност и ранимост.“
Репетицията на спектакъла Метаморфози се провежда в „Ла Брикет”, стара тухларна. Режисьорът на постановката – Даниел Фавие отбелязва, че най-трудният етап от неговата работа е бил да намери подходящите артисти, които имат отношение към творбите на Бош. Старата тухларна, в която ще се проведе спектакъла е построена през 1866 и се намира в покрайнините на Париж.
Реновирана е по програма на ЕС – Креативната Европа, която осигурява финансиране заазкриване на работни места в сферата на изкуствата и културата. Една от основните идеи на Фавие е съвместна работа на артисти от различни националности с цел да се стимулират културния обмен в Европа.