Да се запишете на курсове, които развиват въображението, може да е кариерна стратегия. Кампусът по дизайн във Вааса, Финландия, насърчава студенти по икономика, мениджмънт, комуникации да опознаят креативността си, като решават практически казуси на реални компании, напр.: как да увеличим продажбите? Според студентката Мария Хаутавита: „Няма никакво значение с какво се занимавате, трябва да дадете някакви идеи. Не е важно колко на брой. Просто ги изстрелвате във въздуха и вземате нещо, което ви е необходимо, нещо, което ви харесва. По такъв начин изявявате своята истинска същност.“ Друг участник Тимо Роси, променя насоката на образованието си, след като завършва започнатото ниво по автоматика. Творческите предизвикателства липсвали в избраната специалност, затова се насочил към изучаване на дизайн. Сега той развива електронна платформа за ИТ компания. Според Роси различния начин на мислене помага: „Мисля, че настоящата образователна система набляга твърде много върху аналитичното мислене. То е важно, но трябва да има и пространство за въображението.” Като си служи със статистически данни и хипотетични социални модели, и не на последно място – с много въображение, Роси разяснява как могат да бъдат развити креативните способности: „Много често хората с добри аналитични способности разглеждат възможностите, които са актуални в настоящия момент. По мое мнение обаче ние трябва да насочим вниманието си към вероятностите в контекста на близкото бъдеще. И след това да полагаме усилия за реализацията, да развиваме решения.“