Зелени и евтини: европрограмата Екостарс подкрепя конкурентоспособността и пестенето на горива

27/02/2014

Около 80% от европейските бизнес компании обявяват, че се стремят да намалят транспортните си разходи. Няколко фирми от Единбург, Шотландия ни показват как се случва това, а резултатът е по-малко замърсяване и повече конкурентоспособност. Дистрибуторската компания на плакати и рекламни материали EAE обявява, че опазването на околната среда е сред ценностите, които отстоява. По-голяма част от автопарка й работи с биодизел. Миналата година тя беше одитирана и консултирана по европейския проект „Екостарс“. Резултатът беше значително подобрение на енергийната ефективност.

“От 2005-та намалихме въглеродните емисии на нашите автомобили с 70% или 40 тона на година. Дължим го на „Екостарс“, казва Глен Бенет, управлеващ директор на EAE. Енергоспестяващия подход носи редица преимущества за иновативните средни и малки предприятия (СМП). Сред тях са възможността да се участва в обществени поръчки.

В конкретния случай – ЕАЕ успява да се включи в една голяма държавна поръчка в Шотландия, разказва по-нататък Бенет: “ Договорът е на стойност по 350,000 паунда годишно за срок от 36 месеца. Позволи ни да наемем 2 нови служители на пълен работен ден и увеличи оборота ни с 14% на годишна база.“

Инициативата е въведена в южен Йоркшир, Англия през 2009-та и е пренесена 17 пъти на територията на 7 европейски държави. Извършени са безплатен одит и консултиране на около 400 транспортни фирми, като им е съдействано да намалят енергийните си разходи, а общият брой превозни средства, включени в тази кампания са 40 000.

Джим Чапел, регионален мениджър на „Екостарс“ разказва как се провежда едно наблюдение на енергийните разходи: “Правим оценка на автомобилите и въздействието им върху околната среда, транспортните разходи на гориво, обучението на шофьорите, системите за сервиз, които използват и всичко останало, което намалява въздействието им върху околната среда.“ „Екостарс“ е част от Европейската програма за интелигентна енергетика.

Тя е успешна, но няма да се финансира повече от европейските фондове. Джим Чапел казва, че въпреки различните степени на успех, клиентите само могат да спечелят: „Имаме компании, които са осъществявали икономии на горива до 30%, особено при дълги маршрути. Обикновено се реализират икономии около 5%. Ефектът за опазване на околната среда, също е пропорционален.“ Както обикновено в „Бизнес планета“, молим един от събеседниците, в случая Глен Бенет, да обобщи ползите и предизвикателствата на проекта: “За мен много полезно беше експертното сътрудничество с „Евростарс“… Изграждането на ясна представа… Убеденост и постоянство… Не приемайте не за отговор“.

от

публикувано на: 27/02/2014

БНР© 2020 Бинар. Всички права запазени.

Дуенде
  • Фънк Соул
  • БГ Поп
  • Пънк Джаз
  • Детското.БНР
  • Дуенде
  • Фолклор
  • Класика
В момента:
Следва: