Екосертификатите: полезната стратегия

28/01/2014

Намираме се в Поатие, Франция и ще насочим вниманието си към екомаркировката на ЕС, известна още като „еколейбъл“. (Всяка компания на територията на Съюза може да използва този знак, след като премине процедура по сертифициране). За потребителите зелената кръгла стрелка, част от опаковките на повече от 17 хил. продукта, съдържа информация, че влиянието на индустрията е сведено до минимум. От гледна точка на производителите, екосертификатът е както принос към опазване на околната среда, така и добра реклама. Френската „Л“Арбр Верт“ е първата компания, която използва екологичен сертификат за продуктите си – шампоани и душ гелове, но дължи основно успеха си на гамата почистващи и миещи препарати, които преди около 10 години разшириха бизнеса й значително, след като й осигуриха достъп до големите търговски вериги. Годишният й оборот е нараснал с няколко десетки хиляди евро до 26 млн. Компанията в момента е лидер на френския пазар в производството на екологично чисти продукти:„В началото на 21-ви век нямаше много сертифицирани стоки на пазара. Разполагахме с много информация за „зелените продукти“, но първите международно сертифицирани продукти бяха наши. И всичко това – благодарение на екологичния сертификат, казва Мишел Лоти, изпълнителен директор на „Новамекс – Л“Арбр Верт“. В качеството на сертифицирана компания, тя често е обект на одит. Компанията инвестира големи суми за разработки и внедряване. „Работим със седем разработчика, които развиват иновативни форми. Инвестираме повече от 1 млн. евро годишно за разработки и внедряване“, казва Мишел Лоти. „Еколейбъл“ е единственият европейски сертификат, валиден в ЕС. Издава се от независими организации и удостоверява екологичното качество на продукта на базата на неговия жизнен цикъл. В заключение – и не на последно място – екомаркировката подкрепя характеристиките на стоките. „ От една страна, тя е доказателство за качеството; за това, че той е също толкова добър колкото всеки друг стандартен продукт. Сертификатът гарантира, че няма да е необходимо да използвате двойно по-голямо количество, за да получите същия резултат“, казва Емили Машефо от Френската агенция за опазване на околната среда и енергеията. Има около 50 категории продукти и услуги, които могат да бъдат сертифицирани. Критериите са различни: “От хартия до текстил, матраци – за всяка категория продукти има различни критерии за издаване на екосертификати“, казва още тя. Според производителя в лицето на „Новамекс – Л“Арбр Верт“, екосертификатите помагат на продукцията да се позиционира по-добре на пазара и подкрепят екологичната идея.

от

публикувано на: 28/01/2014

БНР© 2020 Бинар. Всички права запазени.

Дуенде
  • Фънк Соул
  • БГ Поп
  • Пънк Джаз
  • Детското.БНР
  • Дуенде
  • Фолклор
  • Класика
В момента:
Следва: