Повече партньорства

20/01/2014

Търговията в единния европейски пазар представлява около 20% от БВП на Съюза. Въпреки това, едва една четвърт от средните и малки предприятия в зоната изнасят стоки в други страни от ЕС. „Бизнес планета“ посети Гютерсло, Германия, за да ви разкаже как една биохимична компания намери точните партньори, за да увеличи износа си. Основаната през 1985-та компания „Биоцикъл“ се насочва към щадящи и иновативни продукти за почистване на производствени площи и оборудване. С персонал от 180 души, компанията разчита на добре разработена мрежа, а износът е съществена част от бизнеса. Нашите екологични химически продукти се разпространяват в 50 държави, където имаме по няколко дистрибутора. Те се грижат за клиентите ни“, пояснява Йенс Бекер, директор по експорта на „Биоцикъл“. В края на 2010-та, дългогодишният партньор на компанията в Дания, почива внезапно и това налага да се намери нов дистрибутор за много кратък срок. Управителите се обръщат към регионалния си партньор за европейските пазари – „Зенит“ и получават име на контакт на следващия ден. За около месец „Биоцикъл“ възстановява продажбите в Дания. Според Бекер: “След като започнахме работа с новия си партньор през 2011-та – „Зауберхаус“, утроихме обема на износа си за Дания, което е невероятен успех за нас“. Във Вилнюс се провежда годишната конференция на Европейската мрежа за предприятията (ЕМП), в която влизат повече от 600 организации от над 50 държави от ЕС и трети страни. ЕМП подпомага малките и средни фирми да развият бизнес в ЕС. Мрежата е създадена от Европейската комисия през 2008-ма и е най-голямата среда в Европа, която предлага експертна помощ и услуги за бизнеса. До сега, за 5 години са изградени над 9000 партньорства, а по общи данни всяка компания има среден ръст на приходите около 112 хил. евро.

от

публикувано на: 20/01/2014

БНР© 2020 Бинар. Всички права запазени.

Дуенде
  • Фънк Соул
  • БГ Поп
  • Пънк Джаз
  • Детското.БНР
  • Дуенде
  • Фолклор
  • Класика
В момента:
Следва: